Att fånga tiden

Jag bakade, min vana trogen, syltkakor i lördags hos mina föräldrar . De blev goda, men inte speciella. Svårt var det att rulla degen och få kakorna att hålla ihop. Idag har jag tränat på gymmet på morgonen. Morgon är för mig klockan nio. Kom inte hem förrän elva men då hade jag också hunnit in i några butiker.
Kände mig rätt slutkörd och vilade fram till lunch. Senare började jag sy på en ny tygväska. Den blir rosa och fin! Tror jag ska använda den själv.
Det känns som att jag inte har hunnit något alls idag, men då jag tänker efter är det en del trots allt. Det är bara det här med att tiden går som frustrerar mig. Att tiden är som luften, den går inte att fånga! Den går inte samla på hög på annat sätt än som rynkor . Jag vill inte åldras. Vill inte att tiden går. Jag har inga mål i livet längre. Jo, en massa diffusa mål som att kunna göra chins eller orka springa en mil, eller åtminstone femman i Fålehagen utan att fuska och gå upp för backarna. Jag vill så mycket att jag " mister hela stycket". Läste ett inlägg av Robin Sharma på Facebook idag ( tror jag) att det är bättre att göra få saker och göra dem bra.
Det är när jag stannar upp och reflekterar , skriver, tänker, låter tankarna vandra, som jag kommer ikapp tiden. Som nu, då jag skriver det här. Jag lyssnar på Johan Stengård som spelar psalmer i folkviseton och ligger i soffan. Varför tror jag att jag måste prestera? För vem, frågar jag mig ? För vem ska jag hinna med? Och jag vet inte varför jag ska läsa tusen böcker? Problemet kommer då man drar allt till sin spets och inser att inget spelar roll. Inget av det jag gör. Jag springer för att bli glad, men springer jag för ofta blir jag ledsen! Trötthet sätter sig i hjärnan och gör mig hungrig och nedstämd. Lagom. Det är ordet. Imorgon ska jag sy klart väskan, nu ska jag njuta av musiken och fånga tiden! :-)



Kommentarer
Annica

Nu hittade jag äntligen din blogg.Ska försöka höra av mej snart! Hoppas du har det bra!

2013-09-10 @ 21:21:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lindagerdin.blogg.se

Jag har länge velat blogga som många andra verkar göra men jag har inte lyckats välja nisch, tills min syster beordrade mig att skriva om hur bak- och matlagningstokig jag är.... jag är kräfta och ju äldre jag blir desto mer kräftlik blir jag. Och som kräftan är jag svag för sötsaker, rör gärna i grytor och dricker ett glas vin till. Jag älskar att baka. Under en lång tid undvek jag bakning just för att det anses fel av många att äta saker (sötsaker) ur ett GI-perspektiv, tills jag insåg att vaddå!? jag lever i världen, jag har det här livet och tiden rusar, så varför inte passa på att stanna upp och... NJUTA! Jag försöker göra det jag mår bra av. God mat. Motion. Bakning. Läsa intressanta populärvetenskapliga böcker. Skriva. Skapa. Måla. Sjunga. Jag vill göra det bästa av den tid på jorden jag har tilldelats! Och om kakor gör mig lycklig...

RSS 2.0