Den glömda mjölken

Idag bakade jag en helt vanlig äpplesockerkaka. Den blev så vanlig, inte för att jag missade att hälla i mjölken eller för äpplena kom från trädet bakom huset, utan för att jag brast i fantasi och för att mamma bad mig baka en äpplesockerkaka . Så blev det. En kaka på ägg, socker, smält smör, mjöl och bakpulver . Sedan skivade äpplen rullade i kanel och lite socker . Min syster och hennes man kom på fika. Jag ville trots allt förgylla tillfället och kokade riktig vaniljsås! Inte sån där på pulver utan riktig. På två ägg, potatismjöl, mjölk, mellangrädde, vanilj. Jättegod!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lindagerdin.blogg.se

Jag har länge velat blogga som många andra verkar göra men jag har inte lyckats välja nisch, tills min syster beordrade mig att skriva om hur bak- och matlagningstokig jag är.... jag är kräfta och ju äldre jag blir desto mer kräftlik blir jag. Och som kräftan är jag svag för sötsaker, rör gärna i grytor och dricker ett glas vin till. Jag älskar att baka. Under en lång tid undvek jag bakning just för att det anses fel av många att äta saker (sötsaker) ur ett GI-perspektiv, tills jag insåg att vaddå!? jag lever i världen, jag har det här livet och tiden rusar, så varför inte passa på att stanna upp och... NJUTA! Jag försöker göra det jag mår bra av. God mat. Motion. Bakning. Läsa intressanta populärvetenskapliga böcker. Skriva. Skapa. Måla. Sjunga. Jag vill göra det bästa av den tid på jorden jag har tilldelats! Och om kakor gör mig lycklig...

RSS 2.0